فست فود, کمپ مزه

کورن داگ و تاریخچه آن

corndog

کورن داگ نوعی سوسیس هات داگ است که لایه نسبتا ضخیمی از خمیر تهیه شده از آرد ذرت آن را می پوشاند و سپس در روغن سرخ می شود. اوائل، این محصول غذایی فست فود بدون چوب سرو می شد اما امروزه تقریبا هر کورن داگی که می بینید چوبی درون خود دارد که برای سروکردن و آسان شدن خوردن غذا از آن استفاده می شود.

کورن داگ

 


تاریخچه کورن داگ

دقیقا مشخصا نیست که منشا دقیق کورن داگ به کی و کجا برمی گردد اما تقریبا مطمئن هستیم که کورن داگ برای اولین بار در دهه ۱۹۲۰ سر از آمریکا درآورد و حدود ۲۰ سال بعد یعنی در دهه ۱۹۴۰ به یکی از محبوب ترین و لذیذترین غذاهای فست فود در این کشور تبدیل شد.

عموما کورن داگ غذایی است که به عنوان فست فود یا خوراکی ای که در خیابان نشان داده و فروخته می شود، در دست مشتریان قرار می گیرد. نکته جالب درباره کورن داگ این است که می توان آن را به دو شکل در اختیار مشتری قرار داد. یعنی بعضی از فروشندگان خیابانی یا رستوران های فست فود کورن داگ را درست بعد از سفارش مشتری سرخ می کنند و به او تحویل می دهند، و بعضی دیگر فروشگاه ها کورن داگ را منجمد کرده و در بسیاری از سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای آن را به فروش می رسانند.

کورن داگ را می توان به چند شکل خورد: یکی این که ساده و بدون هر گونه مخلفات و شکل دیگر همراه با چاشنی های مختلف مثل سس خردل، مایونز، و کچاپ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *